מאי 232010
 

זאת אהבה כמעט בלי מילים. אין לה גיל, ורובה מבוססת  בכלל על פתקי חיזור נמרצים. מקס עמר (78) ולובה רומלובסקי (75) מחדרה, עדיין לא מדברים בשפה אחת, אבל שלשום הם כבר לבשו לבן והתחתנו לעיני 300 מחבריהם הותיקים  במרכז היום  לקשיש בחדרה.

מקס עמר עלה לישראל ממרוקו בשנת 1948  והתישב בחדרה, נולדו לו ארבעה ילדים. לפני מספר שנים התאלמן מאשתו . לובה רומלובסקי היתה באותה עת ברוסיה, נולדו לה שני ילדים גם היא התאלמנה מבעלה לפני שנים אחדות , ולפני זמן לא רב עלתה  לישראל. לפני שנתיים נפגשו מקס ולובה במרכז היום לקשיש בשכונת בית אליעזר בעיר בניהולה של סיגל זיידה. במרכז מספרים שמקס "שם עין" על לובה אבל לא ממש היה יכול לדבר איתה."היא מבינה רק רוסית ואני רק עברית", נזכר מקס בחיוך, אז פשוט כתבתי לה פתקים שאני אלמן ואני רוצה לבלות איתה. את הפתק נתתי לאנשי הצוות שיודעים  גם רוסית וגם עברית  וככה תיקשרנו במשך יותר מחצי שנה. הם  המתורגמנים שלנו, וככה התחיל הרומן.
לדברי מקס, תחילה לא ממש שעתה לחיזוריו כי היה לה חבר, אבל מקס לא ויתר, חיזר וחיזר עד שלובה נשבתה בקיסמו, ואחרי שראו הרבה מאד סרטים  ו-7הצגות, בילו במסעדות ואפילו יצאו לנופשים באילת ובים המלח כמעט בלי לדבר ישירות עקב בעיית השפה,הגיע שלשום יומם הגדול, לבושים לבן כיאה לחג השבועות, נרגשים ונוצצים, צעדו מקס ולובה לעבר הבמה במרכז היום לקשיש, אפילו ראש עיריית חדרה חיים אביטן בא לחתונה ובירך את הזוג הלא כל כך צעיר.
הקהל  היה מורכב בעיקר מעשרות קשישים וקשישות שצעקו להם "הידד" ו"כל הכבוד" העניקו להם המון פרחים ומתנות, והיתה גם מוסיקה של פעם .רויטל פוקס,  יועצת ראש העיר למעמד האישה והאחראית על פרויקטים לקשישים, דאגה שהכל  "יתקתק" כמו שצריך. בתום הטכס כולם התפנו לכיבוד שכלל קרפ שוקולד ועוגות גבינה.
"אני ממש מתרגש, לובה היא שישה נפלאה ובנינו בית מחדש,זה נפלא שאפשר ככה להתאחד אפילו בגיל שלנו, לקח לי זמן עד ששיכנעתי אותה, אבל עכשיו היא שלי ואני אוהב אותה" , סיכם מקס בהתרגשות, ולובה עצמה התקשתה להסתיר את  התרגשותה,נתנה נשיקה גדולה למקס ואמרה לכולם, שמקס הוא איש טוב שאוהב לעשות חיים,ובתום החתונה המרגשת הפריחו שם בחדרה עשרות יונים, לבנות כמובן.
ערן נבון (חדשות היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן