אפר 042010
 

לדברי החוקרים: "466 מיליון דו-גלגליים חשמליים בשש השנים הקרובות". בעיקר בסין, אבל גם במערב צפוי גידול

חברת מחקר ויעוץ אמריקאית, Pike Research, המתמחה בניתוחי שוק ותחזיות בהקשרן של טכנולוגיות נקיות, פרסמה לפני ימים אחדות מחקר הקובע כי בין השנים 2010 ו-2016, צפויים להימכר בעולם לא פחות מ-466 מיליון כלי רכב דו-גלגליים המונעים על-ידי מנועים חשמליים. מפרסמי המחקר מעריכים שכלים חשמליים גם יתרמו לצמיחה גדולה של שוק הדו-גלגליים בכללותו וגם ינגסו, במידה זו או אחרת, במכירות כלים עם מנועי בעירה פנימית.

כדי להכניס את המחקר לפרופורציות, חשוב להבין את הנתון הבא: השוק הסיני לכלים חשמליים מגמד את שאר שווקי העולם, ומהווה (וימשיך גם בעתיד) 95% מהכמות. אז למעשה המחקר רלוונטי לסין בלבד ואולי גם לארצות אחרות במזרח אסיה? לא בדיוק – על פי המחקר, צפוי גם גידול משמעותי במערב. באירופה צפוי שוק הדו"גים החשמליים לצמוח במעל 17% ב-6 השנים.

החוקרים מעריכים כי מעל מחצית מהשוק, 56%, יהיה מורכב מאופנים עם מנוע עזר חשמלי, 43% יהיה חלקם של האופנועים החשמליים ואילו קטנועים, באופן מפתיע, לא צפויים להוות יותר מ-1% בודד.

"שינויים דמוגראפיים וכלכליים צפויים להתלכד כדי ליצור ביקוש רב לכלים דו-גלגליים חשמליים", אומר דייב הארסט, אנליסט מטעמה של Pike Research. “בכמה מהמדינות, הכלים הללו ישמשו מנוע לצמיחה כלכלית, ובאחרת יסמנו שינוי בהתנהגות צרכנית".

אבי פרידמן FULLGAZ

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן