מרץ 252010
 
קופת חולים כללית הודיעה על הגדלת מספר המצבים שבהם מבוטחיה יקבלו פטור מתשלום בפניות לחדרי מיון. הפטורים החדשים יתוספו לפטורים שכבר קיימים בהוראת משרד הבריאות. ביקור בחדר מיון ללא הפניה -ולא מסיבה מוצדקת על פי הנחיות משרד הבריאות ,מצריך תשלום אגרה של 601 שקל .תעריף האגרה לביקורי לילה הוא 139 שקל . במסיבת עיתונאים שבה הוצגה  תוכנית העבודה של הכללית לשנת 2010 ,הודיעה הנהלת הקופה על תוספת פטורים מתשלום על ביקור בחדר מיון בתשעה מצבים, שאינם מוגדרים כיום כזכאות לפטור בהנחיית משרד הבריאות :פנייה בעיקבות התקף אסתמה ,אירוע אפילפטי ,עצירת שתן המחייבת החדרת קטטר ,אירוע מוחי קל שלא מצריך אשפוז:הכשה, נשיכה, או עקיצה של בעל חיים ,הרעלת תרופות או חומר כימי ,דימום מסיבי מהאף או ממערכת העיכול ,עילפון שמקורו בהפרעה בקצב הלב וטיפול בכוויות.
בנוסף החל מנובמבר 2009 בוטלה אגרת פנייה למיון נשים הרות המבוטחות בכללית -משבוע ההריון הראשון .לפי הנחיית משרד הבריאות פטור  מתשלום מלא בחדר מיון , ניתן רק למבוטח שבא מצויד במכתב  הפנייה מרופא או מוקד  קופת חולים , או שהוא מספק התחיבות כספית של קופת חולים שבה הוא חבר (טופס 17). מקרים אחרים שמזכים בפטור: אישור מהמעביד על טופס של הביטוח הלאומי במקרה של תאונת עבודה (טופס 250)  ,אישור מהמשטרה לפנייה בעקבות תאונת דרכים ואישור מבית ספר על פגיעה בתלמיד במהלך הלימודים .
לפטור זכאיים גם מטופלי דיאליזה שחולים באי ספיקת כליות כרונית ,ומבוטחים שפנו למיון בעקבות שבר חדש ,פריקה חריפה של הכתף או המפרק ,מקרים נוספים שמזכים בפטור :פציעה הדורשת תפירה ,שאיפת גוף זר לדרכי הנשימה ,חדירת גוף זר לעין :טיפול חירום של חולה סרטן או חולה סיסטיק פיברוזיס ,חום גבוה מ-38.5 מעלות אצל תינוקות מעל גיל חודשיים ופניות בעקבות  אלימות במשפחה ותקיפה  מינית.
מנכ"ל קופת חולים כללית  אלי דפס,הודיע גם על ביטול אגרת הפנייה למוקדי חירום של הכללית בסופי שבוע ובחגים ,פנייה שנגבה עבורה עד כה 68 שקל בכללית כמאה מוקדי רפואה דחופה ברחבי הארץ
(הארץ)

  One Response to “פטור מתשלום אגרת מיון”

  1. האם במצב של פרפור פרוזדורים מהיר נדרשים לאגרת מיון

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן