ינו 012012
 

רגע לפני השנה החדשה, כדאי שתמצאו בן זוג: לפי הרופאים, הנשיקה משככת כאבים, מסבה הנאה,רוגע וסיפוק ומגבירה את ההתרגשות.

אז מה יש בנשיקה שהופך אותה למיוחדת כל כך ? האישונים מתרחבים, הנשימה נעשית כבדה והחשיבה מתערפלת, וכל זאת רק מנשיקה. הפעולה הרומנטית הזו מובילה לשלל  תגובות גופניות שבני הזוג המתנשקים כלל אינם מודעים להן, אז רגע לפני חצות וכניסת השנה החדשה, כדאי שתמצאו עם מי להתנשק כי לנשיקה מתברר, יש יתרונות רבים.
 
בעת נשיקה לוהטת מופרש במערכת העצבים אדרנלין, הגורם לעלייה בקצב הלב ובלחץ הדם, בדומה לפעילות גופנית מאומצת. בד בבד חלה הפרשה מוגברת של המעבירים העצביים נוראפינפרין ודופמין, הגורמים לתחושת הנאה, רוגע וסיפוק. מלבד זאת, מגע השפתיים באחרות , גורם הפרשת כימיקלים שונים במוח, שבשילוב עצימת העיניים וההתרכזות מגבירים את תחושת הקירבה וההתרגשות המינית.
 
לדברי ד"ר צחי בן-ציון, פסיכיאטר וסקסולוג, שהוא הפסיכיטור הראשי של לאומי שרותי בריאות, אומר שהנשיקה היא מגע מעורר ומגרה, ואפילו בקרב בעלי חיים ניתן למוצאו, בין שמדובר בנשיקה על הלחי ובין שבנשיקה על השפתיים או עם מגע לשון (נשיקה צרפתית), לכולן יש אפקט ביולוגי, מבהיר ד"ר בן-ציון, לדבריו, "ידוע שנשיקה מפיגה כאב,לכן בנשיקה של אם המקום שבו הילד קיבל מכה אכן עוזרת להפגת הכאב,שכן במהלך הפעולה יש הפרשה של הורמונים".
נשיקה יכולה לעזור נגד כאב ראש. במהלך נשיקה צרפתית המוח משחרר מרכיבים הדומים למורפיום וכן אנדורפין, אוקסיטוצין ואנקפלין, הידועים גם הם בהשפעת הרוגע ושיכוך הכאב שלהם.
השפתיים, שבהן אפשר למצוא את השכבה הדקה ביותר של עור הגוף, כוללת כמות עצומה של קצות עצבים שהופכים אותן לרגישות מאד. לדברי הרופאים, למרות הגודל הפיזי הקטן יחסית של השפתיים, התחושות שהן מעבירות חזקות מאד וזאת בגלל ריכוז העצבים הרב והנוירונים הנמצאים בלשון, בפה ובלחיים. זו הסיבה שנשיקה מעוררת תחושות חזקות ביותר.
 
בהסתדרות רופאי השניים מציינים, כי לנשיקה יתרונות בריאותיים, בין היתר היא גורמת להפרשה מוגברת של רוק, שהוא דבר המונע עששת ומאזן את רמת החומציות בפה,בנוסף היא מעודדת את המערכת החיסונית ליצור נוגדנים לחיידקים זרים.
 
מחקר שבדק את רמות ההורמונים של זוגות לפני ואחרי שהם התנשקו, ולפני ואחרי שהם שוחחו זה עם זה בעודם אוחזים ידיים, גילה ממצאים מעניינים: רמות האוקסיטוצין,(הורמון הקשור ליצירת קשרים חברתיים, זיהוי אנשים, אורגזמה,ועוד) עלו רק אצל הגברים וירדו אצל הנשים בשני המקרים (נשיקה, והחזקת ידיים). הדבר מרמז שנשים צריכות הרבה יותר מנשיקה כדי להתעורר מינית או להימשך רגשית לפרטנר שלהן (למשל, אווירה קצת יותר רומנטית). כמו כן נמצא, שרמת ההורמון הקשור ללחץ נפשי ירדה פלאים אצל שני המינים, מה שהוכיח שנשיקה אכן מפחיתה לחצים בקרב כולם. 
אבל בנשיקה יש יותר מזה- היא מלמדת אותנו הרבה על הצד השני. גברים רבים מזהים שפתיים מלאות וגדולות כחושניות יותר,לדברי המומחים יש סיבה לכך. שפתיים גדולות וחושניות הן סימן לפוריות, מחקר אחר מצא שבעת נשיקה אנשים נוטים להטות את הראש ימינה הרבה יותר מאשר שמאלה. לנטייה הזו אין קשר ליד הדומיננטית ואחת ההשערות היא, שהנטייה מתפתחת כבר בשלב ההריון וקשורה לעובדה שאמהות נוטות להחזיק את התינוקות שלהן בצד השמאלי של גופן, מה שמחייב את התינוק להפנות את הראש לצד ימין כדי לינוק או להצתנף בחייק האם, כך נוצר השיוך בין חום וביטחון להטיית הראש לימין.
 
זיוה מוגרבי-קובני (ישראל היום) 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן