מאי 132014
 

ביום שבת, 24 במאי 2014 בשעה 12:30 יתקיים במנזר בית ג'מאל קונצרט קלאסי שיוקדש ליצירתו של המלחין פרנץ שוברט – מוות והעלמה בביצוע רביעיית מיתרים הכוללת את הנגנים: יונה צור וגלעד ריבקין – כינורות, אלכסנדר טומריוסון – ויולה ואמיליה קצבמן – צ'לו.

פרנץ שוברט חושף אותנו לתהום השחורה שבנפש האדם באמצעות המוסיקה שהלחין. הרגש, הצער והאבל שהם מהאתגרים הגדולים של המוסיקה הקלאסית המערבית. שוברט מבחינה זו הוא מאבות הדיכאון , האובדן והמלנכוליה. מה שנוכל לשמוע ברביעייה "המוות והעלמה" של שוברט לא נשמע באף מקום אחר.

"המוות והעלמה" היא יצירה מונומנטאלית ואדירה של אובדן וכאב טוטאליים. קטע הפתיחה של "המוות והעלמה" היא ככל הנראה אחד הפתיחות המוסיקליות המחרידות ביותר שנכתבו והדרמה ממשיכה לאורך היצירה הכואבת והמרגשת בכוחה ובנוכחותה. היצירה הזאת לפיכך היא אחת היצירות המפורסמות ברפרטואר הקאמרי ומבוצעת כאן בידיהם האמונות של רביעיית המיתרים.

גלעד ריבקין נולד בירושלים בשנת 1991 והתחיל ללמוד כינור בגיל 6 אצל סופי פיקובסקי בקונסרבטוריון למוסיקה בירושלים. בגיל 18 הוא התגייס לצה"ל במעמד של מוסיקאי מצטיין ובאותה שנה החל את לימודיו האקדמאיים.

אמילה קצבמן היא חברה בתזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור מאז 1987. בוגרת המוסד לאמנויות קישינב במולדובה. המשיכה את לימודיה באקדמיה למוסיקה בתל אביב. מופיעה פעמים רבות בהופעות של מוסיקה קאמרית בארץ ובחו"ל. מופיעה גם בביצוע מוסיקת בארוק עם צ`לו בארוק.

מנזר בית ג'מאל הוא פינת חמד האופיינית לחבל טוסקנה הציורי שבאיטליה. יש במקום בית קפה המציע גם בלינצ'סים, חנות יין שמציעה למכירה גם את יין הבוטיק של המנזר וכן שמן זית המיוצר במקום. לפני הקונצרט ניתן להצטרף לסיור מודרך חינם המתקיים במנזר בית ג'מאל, בכנסיית סטפנוס הקדוש וגם במנזר נזירות בית לחם הסמוך אליו. עוד ניתן לבקר בחנות הקרמיקה ולהתבונן או לרכוש יצירות וכלי קרמיקה שמכינות האחיות במנזר או לטעום ולרכוש שוקולד שהן מייצרות.

מחיר הקונצרט – 60 ₪. לתושבי האזור 50 ₪ וילדים עד גיל 10 חינם.

לפרטים ולהזמנת כרטיסים: אלינור: 054-6276690

 Posted by at 21:57

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן