מאי 112014
 

לרגל השקת המדד "ת"א טק-עילית" קיימה הבוקר הנהלת הבורסה טקס פתיחת מסחר בהשתתפות החברות הנכללות במדד

מדד ת"א טק-עילית כולל את מניות החברות הגדולות בענפי הביומד והטכנולוגיה, והינו מדד הפרימיום של ענפים אלה.

השקתו היא צעד ראשון ביישום החלטות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המו"פ, אשר הוקמה על ידי הרשות לניירות ערך והבורסה, והגישה המלצות לעידוד רישום למסחר של חברות הייטק.

בטקס אמרה הגב' חני שטרית-בך, מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה ומי שהיתה יו"ר הוועדה לצד נציג הרשות, עו"ד שריה אורגד: "בינואר השנה הגישה הועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח את המלצותיה הסופיות. במטרה להפוך את הבורסה לחלופה משמעותית למימון חברות הייטק צעירות ולהגדיל את הסיכוי שחברות אלה יתפתחו בישראל ולא יימכרו, המליצה הועדה על מגוון פתרונות, הבאים להבטיח: תמחור נאות של החברות, התאמת הוראות הרגולציה למאפייני חברות אלה

ומתן תמריצים בתחום המיסוי שיעודדו את יצירת השוק.

עכשיו עובדים כל הגורמים ביחד: הרשות, הבורסה, משרד המשפטים, משרד האוצר ורשות המיסים, על תיקוני החקיקה הנדרשים.

יישום ההמלצה הראשונה יוצאת לדרך היום עם השקת מדד הטק-עילית, שימקד את הפוקוס על המניות של החברות הגדולות בענף הביומד (12 חברות) ובענף הטכנולוגיה (22 חברות) ויאפשרו למשקיעים מוסדיים ולציבור להחשף לחבילה של חברות הייטק.

המדד החדש צפוי להיות גם חלק ממדד "הייטק ישראלי" חדש שיחושב על ידי מחשב מדדים בינלאומי וצפוי להוות נכס בסיס למוצרים עוקבי מדדים, ובכך יאפשר חשיפה של תעשיית ההייטק הישראלית גם למשקיעים הזרים".

הטקס התקיים במסגרת כנס אופנהיימר ישראל, והשתתפו בו נציגי רוב החברות הכלולות במדד, לצד הנהלת הבורסה, נציגי אופנהיימר, נשיא נאסד"ק וח"כ אראל מרגלית.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן