מאי 062014
 

התלמיד איתן עמוס (18) מקנדה הוא חתן התנ"ך הבינלאומי לנוער לשנת תשע'ד. בשלב הדו-קרב איתן ענה נכונה על כל 12 השאלות וצוות השופטים בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכתירו כחתן התנ"ך. במקום השני זכתה התלמידה תפילה ברנסון מאולפנת צביה ברחובות. במקום השלישי זכה התלמיד איתמר כאליפא מהישיבה התיכונית שעלבים.

חידון התנ"ך הבינלאומי לנוער התקיים היום (ג') בתאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך הרב שי פירון.
שר החינוך הרב, שי פירון קרא לבני הנוער "הפכו את התנ"ך למצפון ולמצפן. ספר התנ"ך, אין הוא ספר ככל הספרים. אין מקומו בארון כי אם בצקלונכם, בשעה שאתם תרים את הארץ, הולכים לאורכה ולרוחבה. קחו אותו למקום העבודה, למדו ממנו דיני מסחר הוגן. בואו אתו הביתה, למדו כמה חשוב לכבד את ההורים וכמה נוראה היא מלחמת אחים. גשו לפינת הרחוב, פגשו את האחר הפוחד להלך לאורם של הזרקורים ולמדו מהתנ"ך איך ראוי לנהוג בגר, ביתום ובאלמנה".
השר פירון הוסיף: "משרד החינוך יעשה כל שביכולתו כדי לחבר את התנ"ך ללבבות, כדי להפכו לדרך חיים, לאורח חיים, כדי לתת לו מקום של כבוד בשעות ובימים שבהם מתגבשת ומתעצבת זהותם של המתבגרים".

לשלב המקדים עלו 75 מתמודדים, אשר הגיעו לישראל מ- 33 מדינות שונות, בהן טורקיה, ארה"ב, צרפת, בלגיה, פורטוגל, ברזיל, קוסטה ריקה, אוסטרליה ועוד. במהלך השבוע האחרון המתמודדים עברו סדרה של מבחנים ובסיומם נבחרו 16 המתמודדים המצטיינים שעלו לשלב הגמר והתחרו היום על התואר כלת/חתן חידון התנ"ך העולמי.

 Posted by at 22:10

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן