מרץ 192012
 

האם סוף סוף נמצא נפט בארץ בכמות משמעותית? בשבוע שעבר הודיעה שותפות חיפושי האנרגיה, "מודיעין אנרגיה" ושותפה לענין, "אדירה אנרגיה", כי ברשיון גבריאלה, הממוקם  24 ק"מ מצפון-מערב לתל-אביב בעומק הים התיכון, לא הרחק מהעיר הרצליה, נמצא פוטנציאל ל- 128 מליון חביות נפט.
הקידוח הראשון בתגלית צפוי להתבצע לקראת סוף השנה. הטווח המוערך לחביות הנפט לפי הדו"ח שהוכן על ידי חברה זרה המתמחה בתחום, נע בין כמות מינימלית של 29.7 מליון חביות לכמות מירבית של 264.4 מליון חביות. "יש לנו נפט,זה ודאי, והאיכות שלו גבוהה", הצהיר אתמול צחי סולטן, אחד השותפים במודיעין.

המשקיעים בשוק ההון התלהבו מההתפתחות ושלחו את ניירות הערך של מודיעין לזינוק של 16.24%. אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ,ירון זר, אמר אתמול כי "הסיכוי למציאת נפט הוא 100%". עם זאת, הדגיש זר, כי האומדן לכמות הנפט בר ההפקה עשוי להשתנות באופן משמעותי לאחר שיבוצע הקידוח.
  שותפות מודיעין שייכת, בין היתר, לאיש העסקים נוחי דנקנר, המחזיק בה דרך אי.די. בי. פיתוח בשיעור של 16.94%. וצחי סולטן המחזיק בכ-2% מהון המניות של השותפות.
 
חזי שטרנליכט (ישראל היום)
 
נ.ב.
ואנחנו שואלים,איך זה?,כל פעם שמוצאים גז או סימני נפט מיד מחירי הדלק,והחשמל עולים.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן