פבר 192012
 

גדנ"ע ערבי: יחידת 8200 היוקרתית של חיל המודיעין, החלה להפעיל בגבעת חביבה שבעמק חפר, מחזורים מיוחדים של גדנ"ע ערבי לתלמידי תיכון מכל רחבי הארץ, שלומדים ערבית ברמה של 5 יחידות ומועמדים לשירות בחיל המודיעין.

לראשונה, תשולב במסגרת זו כיתה שלמה של תלמידי תיכון דרוזים, העוברים הכשרה מיוחדת של חיל המודיעין ובעתיד ישולבו בחיל. ב-8200 מוסיפים עוד, כי במסגרת התמודדות מול האיום האירני נפתחה גם כיתה ללימודי פרסית, המורכבת מתלמידי תיכון מבאר -שבע המקבלים חניכה והדרכה בלימודי השפה.
על הפרויקט הייחודי, שהוקם כחלק מהתמודדות של צה"ל עם השינויים החלים במשטרים במדינות המזרח התיכון ועם האיומים האזוריים, מופקדת רס"ן רעות עזרי-סמוכה. מדובר בלימודי מזרחנות שנערכים במשך שנתיים, מכתה י"א ועד לגיוס.
בגדנ"ע ובחיל המודיעין מדגישים, כי כל תלמידי התיכון הנוטלים חלק בגדנ"ע הערבי, נבחנים בבחינות בגרות מיוחדות, אותן מחברים קצינים וחונכים מחיל המודיעין, באישור משרד החינוך. תלמיד שיעבור את המבחנים הנדרשים, ישרת ביחידות השונות של החיל.
 
דניאל סיריוטי (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן