פבר 142012
 

לקתרינה הנות', שהיתה תושבת העיר קלן במאה ה-17, היו חיים לא קלים, שהגיעו לסיומם באופן טרגי במיוחד. היא הוכרזה כמכשפה, עברה בעיקבות כך עינויים מזוויעים והוצאה להורג בסופו של דבר.
הנות' בוודאי היתה שמחה לדעת שלאחרונה, מאות שנים לאחר מותה, יש סכוי שהצדק ייצא סוף סוף לאור.

לפני 385 שנים הואשמה הנות', מנהלת סניף הדואר של העיר קלן הגרמנית, בעיסוק בכישוף שחור. במשך השנים עלו טענות כי כל ההאשמות מקורן בקנוניה קטלנית, פרי מוחו של אחד מיריביה של הנות', שרצה להניח את ידיו על רכושה. כך או כך, למועצת העיר קלן זה לא שינה יותר מדי, והנאשמת עונתה קשות וככל הידוע, לפני ההוצאה להורג היה מצבה הפיזי קשה עד כדי כך,שהנות' -הימנית- נאלצה לכתוב את בקשת החנינה האחרונה שלה ביד שמאל.
 
למרות הזמן הרב שחלף מאז, להנות' תמיד היו תומכים  שהאמינו בצדקתה, כעת הם הצליחו לשכנע את מועצת העיר הנוכחית לערער על גזר הדין בן ה-385 שנה, לפתוח את משפטה מחדש,ולעבור על הראיות שהובילו להרשעתה. "קתרינה ייחסה חשיבות רבה לשמה הטוב", ציין הרטמוט הגלר, כומר אוונגליסטי ואחד מאלה שהאמינו כל הזמן כי הנות' חפה מפשע, "ולכן היא היתה רוצה שננקה את שמה". כיום מפוסלת דמותה של הנות' כחלק מבניין העיריה בקלן.
 
אלי לאון (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן