פבר 022012
 

הישג עצום למערכת החינוך: ישראל דורגה במקום השני בין מדינות ה-OECD בשיעור האקדמאים

יעל ברנובסקי (ישראל היום)

הישג עצום למערכת החינוך בפרט ולמדינת ישראל בכלל: על פי מחקר חדש של ארגון ה-OECD, ישראל מדורגת במקום השני בין המדינות שיש בהן הכי הרבה אקדמאים.

ישראל תופסת את המקום השני והמכובד אחרי קנדה במקום הראשון ולפני פינלנד שממוקמת במקום העשירי, אוסטרליה במקום התשיעי, בריטניה במקום השמיני, נורבגיה במקום השביעי, דרום קוריאה במקום השישי, ניו זילנד במקום החמישי, ארה"ב במקום הרביעי ויפן במקום השלישי.

חוקרי ה-OECD בחנו את שיעור בעלי ההשכלה העל-תיכונית במדינות, וכן את ההשקעה של אותן מדינות במוסדות להשכלה גבוהה יחסית לתוצר המקומי הגולמי של המדינה ולקצב גדילת האוכלוסייה.

על פי המחקר, 45 אחוזים מאוכלוסיית ישראל הם בעלי השכלה על-תיכונית. עם זאת, מדובר במגמת ירידה קלה משום שבבדיקה הקודמת, שבוצעה בשנת 2004, שיעור הישראלים המשכילים היה גבוה יותר ועמד על 47 אחוזים. נתון נוסף שמוצג במחקר הוא מימון המוסדות להשכלה גבוהה: מתברר כי 78 אחוזים מהמימון מגיעים מכספי הציבור.

שר החינוך ויו"ר המל"ג גדעון סער אמר ל"ישראל היום" בתגובה לדו"ח: "מותר להיות גאים על כך שהיום, כבעבר, שיעור הלומדים במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל הוא גבוה וכן גם שיעור מסיימי התיכון. זוהי נקודת חוזקה המאפיינת את מערכת החינוך הישראלית זה שנים".

פרופ' עליזה שנהר, נשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל ויו"ר ועד ראשי המכללות, הגיבה אף היא להישג המרשים ואמרה: "הגידול בשיעור האקדמאים במדינת ישראל התאפשר הודות למהפכת המכללות האקדמיות הציבוריות, שהרחיבו את הנגישות להשכלה גבוהה בצורה משמעותית ואיפשרו לרבים במרכז ובפריפריה לרכוש השכלה אקדמית איכותית במגוון תחומי לימוד. תפקיד המכללות הציבוריות משמעותי לחברה הישראלית, ולכן יש לעודד את התרחבות המכללות בתחומי לימוד ובמספרי הסטודנטים ולחזק את מעמדן האקדמי והמחקרי".

*   *   *

הכי משכילים בעולם

1. קנדה
2. ישראל
3. יפן
4. ארה''ב
5. ניו זילנד
6. דר' קוריאה
7. נורבגיה
8. בריטניה
9. אוסטרליה
10. פינלנד

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן