דצמ 282011
 

כניסתה של שנת 2012 ביום ראשון, צפויה להביא איתה לא מעט שנויים כלכליים.
מס הקנייה על סיגריות צפוי לעלות ב20%, מנגד תחום שצפוי לרשום הורדת מחירים משמעותית הוא ענף הסלולר. כניסתו של השחקן החדש רמי לוי כמפעיל וירטואלי, כבר הכניסה ללחץ את הרשתות האחרות, בעיקבות פרסומים שלפיהם יגבה רמי לוי, 20 אג" בלבד, עבור דקת שיחה לכל היעדים. מפעילים נוספים צפויים להכנס לשוק ואיתם המחיר צפוי לרדת.
הטבה כלכלית נוספת תורגש בעיקר בקרב הורים לפעוטות. במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג, אבות לפעוטות עד גיל 3, יזכו לתוספת של 418 שקלים במשכורת נטו החודשית. בנוסף, אמהות לפעוטות בגילאי 3 עד 5, יזכו לתוספת של 200 שקלים במשכורת הנטו. כמו כן, תוכנית מס הכנסה שלילי, תורחב בהדרגה לכל הארץ ותזכה את בעלי המשכורות הנמוכות ב- 88 עד 388 שקלים בחודש, בהתאם למשכורתם ולקריטריונים שונים. מענק המס לאמהות עובדות, המרוויחות פחות משכר מינימום, יוכפל ל- 760 שקלים בחודש.
ההקלה בנטל המס צפויה להיות מודגשת בקרב עובדים רבים, גם אם במידה מועטת, כתוצאה מעדכון מדרגות המס  ונקודות הזכוי. כל העובדים המשתכרים בין 5.000 שקלים ל-40.000 שקלים, ייהנו מתוספת של  19 עד 560 שקלים נטו, כבר מתלוש ינואר, ומי שמשתכר בין 8.000 ל-14.000 שקלים בחודש, יזכה לתוספת הנעה בין 18 שקלים ל-120 שקלים. מעבר להמלצות ועדת טרכטנברג, אגרת רשות השידור תפחת ב5%, הפטור ממכס  על קנייה באינטרנט ועל יבוא אישי, גם באמצעות דואר ישראל, הורחב לקנייה של עד  1,200 שקלים. כמו כן, בינואר צפויים ביטול מכסים והורדתם על יותר מ-700 מוצרים.

זאב קליין,וחזי שטרנליכט (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן