נוב 282011
 

צנתור בשידור חי. טכנולוגיה מתקדמת וראשונה מסוגה בעולם, שפותחה עבור מכון הצינתורים בביה"ח בילינסון, מאפשרת לחולה ולבני משפחתו לצפות בצינתור לב על גבי מסך האייפד.

את הפיתוח המיוחד יזם פרופ' רן קורונובסקי, מנהל המכון לצינתורי לב במערך הקרדיאולוגי של המרכז הרפואי רבין (בתי החולים בילינסון השרון) כדי לאפשר לחולה ולבני משפחתו לצפות בכל החומר הרפואי שנאסף במהלך הצינתור.

"זוהי סנונית ראשונה המבשרת על עידן חדש של רפואה. במקום להסביר למטופל ולבני משפחתו באקרובטיקה של מילים מה זה צינתור ומה ביצענו במהלך הפעולה, אני מציג באמצעות האייפוד את ההליך הרפואי באופן חזותי מפורט, ברור, חד ומקצועי", מסביר פרופ' קורונובסקי.

לדבריו ,"זו חוויה מסוג אחר המאפשרת "ליצור" רפואה בגובה העיניים, באמצעות חווית השימוש באייפוד, השיח עם המטופל משתנה ואף הופך עניני יותר, אין צורך להשתמש במגוון תיאורים ותרשימים והמטופל יכול להתעמק ב"מה" במקום ב"איך".

בבית החולים בינלינסון מציינים כי מעבר לסיוע למטופל בהבנת התהליך שעבר האפליקציה מאפשרת התיעצות של הצוות הרפואי ממחלקות שונות בכל מקום ובכל זמן, וכן ביצוע מדידות ובדיקת ערכים ישירות על מסך המכשיר.

עוד מוסיפים רופאי ביה"ח, כי צינתור הלב הוא פעולה רפואית המספקת מידע מדויק ומפורט לגבי פעילות הלב ומצב העורקים המזינים אותו. המידע המושג, לדבריהם, עוזר לאבחן במדויק את הבעיה ובכך לבחור את הטיפול המתאים ביותר.

האפליקציה החדשה, פרי שיתוף פעולה של בית-החולים עם חברת -(MCKESSONׂ), מאפשרת כעת למצנתר להציג למטופל ולבני משפחתו את ההליך הרפואי שעבר בצורה קלה ומקצועית והאופן חזותי.

"באמצעות האפליקציה נקלט המידע הנאסף במהלך הצינתור, החל מהליך של ניטור ומדידת לחצים בתוך הלב והזרקת חומר ניגוד לצורך הדגמת כלי הדם, ועד הרחבת עורקים כליליים על ידי בלון, התוכנה מאפשרת להציג למטופל גם חומר הדרכה ומידע נוסף לפני ואחרי ההליך הרפואי מבלי שהוא יצטרך לקום ממיטת חוליו", מסביר פרופ' קורונובסקי.

לדבריו,בעקבות פיתוח זה נראה בעתיד הקרוב יישומים נוספים בעולם הדימות:רנטגן,CT ,MRI, ועוד.

זיוה מוגרבי-קובני (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן