נוב 242011
 

אם למישהו היה ספק, אז כדאי לחיות בישראל.

לפי דו"ח עולמי של ה-OECD, ישראל נמצאת במקום החמישי בעולם בתוחלת החיים-לפני שבדיה, קנדה ואפילו לוקסמבורג.

לפי הדו"ח ההשוואתי שפורסם אתמול וכולל את 34 המדינות המפותחות בעולם, בשנת 2009, עמדה תוחלת החיים בישראל על 81.6 שנים, כשנתיים יותר מהגיל הממוצע במדינות ה-OECD, שעמד באותה השנה על 79.5 שנים. עוד עולה מהדו"ח כי נשים בשנת 2009 חיות יותר מגברים, כך שגברים חיים בממוצע 79.5 שנים בעוד נשים חיות בממוצע 83.5 שנים.

מובילת הדירוג העולמי היא יפן, עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר של 83שנים, אחריה שוויץ 82.3, ספרד 81.8, איטליה 81.8 וארה"ב שנמצאת במקום ה-26 עם תוחלת חיים של 78.2. סוגרת את הטבלה טורקיה עם תוחלת החיים הנמוכה ביותר בארגון, עם 73.8 שנים.

על פי הדו"ח, במרבית מדינות ה- OECD חלה עלייה משמעותית בתוחלת החיים וזאת לאחר ששעור תמותת התינוקות ירד משמעותית. הבשורה הטובה היא שתמותת תינוקות בישראל היא מהנמוכים ביותר בעולם, (3.8 ל-1.000 לידות, לעומת 4.4 בממוצע הכללי).  נתונים נוספים לגבי ישראל מראים כי חלה ירידה גם בשיעור התמותה ממחלת הסרטן, אף שמחלה זו נחשבת לסיבת המוות הראשונה במדינה, העלייה בתוחלת החיים נרשמה למרות שההוצאה לנפש -הפרטית והציבורית-על הרפואה בישראל היא מהנמוכות בעולם.

למרות הנתונים המשמחים לגבי תוחלת החיים, מצבה של ישראל בתשתיות רפואיות מעלה תמונה עגומה ,כאשר מספר המיטות לאשפוז עומד על 2 מיטות ל-1.000 תושבים, לעומת 3.5 מיטות בממוצע הכללי. מצבה של ישראל לא טוב גם בכל הנוגע לטיפול באסתמה ובמחלות ריאות נוספות אולם קיים שיפור משמעותי בטיפול במחלות כרוניות.

זאב קליין,וזיוה מוגרבי-קובני (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן