נוב 102011
 

את הכתבה הזו אתחיל בווידוי. אני חולה על המוצרים של ק.ט.מ – מת עליהם. אפילו היו בבעלותי שלושה אופנועים מתוצרתם ברצף של כיף אשר נמשך על פני כמעט עשור. במסגרת עבודתי יצא לי לרכב ולבחון דגמים רבים של היצרן האוסטרי – מ-50 סמ"ק ראשונים ועד למפלצות בנפח של כמעט ליטר ותאווה לזלילת קילומטרים ורצוי שאלו יהיו בשטח. אם אתבקש לצמצמם את הווית ק.ט.מ למכנה המשותף לכל מוצרי המפעל ולליבה של היצרן, תהיה זו היכולת לגרום לך לחייך. יודעים מה, אפילו לצחוק צחוק מטורף כזה של סופר-רשע שרוצה לכבוש את העולם. נו, אתם מבינים למה אני מתכוון.

אופני ק.ט.מ הם אולי חדשים בישראל (מיובאים על ידי מוטורספורט של לובינסקי) אבל הם בעסקי האופניים משנת 1964 – שלושים שנים בדיוק אחרי שהחלו ליצר אופנועים מגניבים. כמו עם האופנועים שלהם, גם האופניים נהנים ממחלקת פיתוח עצמאית של היצרן – אשר אוהב לעשות דברים אחרת ולפעמים זה גם מצליח לו. יותר משלושה מיליון אופניים יצאו את שערי המפעל בארבעים ושבע שנות קיומו – ומשרעת הדגמים רחבה לפחות כמו קו מוצרי האופנועים. מאופניים חשמליים, ואורבניים צנועים ועד לאופני דאון היל ופרי רייד שירטיבו את החיתול גם אצל הגיבורים שברוכבי ההרים. נפח היצור עומד היום על מעל 200 אלף אופניים בשנה ולא פחות מ-150 דגמים שונים.

אופני הרים במבחן שטח. ק.ט.מ לייקן משלבים מקוריות, איכות ואיבזור היקפי מצויין. המחיר בהתאם. צילום: פז בר

האקסמפלאר

לבחינה קיבלנו את ה"לייקן 2.0". זו הגרסה הבכירה שמיובאת אלינו (מעליה יש עוד שלוש גרסאות בחו"ל – שתיים מהן עם שלדת קרבון). אבל להגדרה הזו יש הרבה גוונים של אפור ואלו בעיקר בצל של מוצר שאיכותו הגבוהה בלוו הכי – ממקמת אותו גבוה בפירמידת המזון של אופני ההרים. ראשית השלדה, והיא מיד בולטת באיכות הרבה וההקפה הפאנטית לפרטים. אפשר בקלות לייחס זאת למוצא היקי של המוצר – וכאן בעיבוד מתכות אין עליהם

 לצד נקודות חן רבות בשלדה אשר יגרמו לכל רתך להזיל דמעת אושר, תמצאו מתלה אחורי "צף" ייחודי ל-ק.ט.מ. מאד שלא במקרה גם באופניים מכונה המתלה PSD בדיוק כמו באופנועים – אבל מתייחס לראשי תיבות אחרים. בלייקן הכוונה היא לבולם זעזועים צף אשר מבודד מכוחות הפיתול של השלדה. מהלך המתלה לינארי (ז"א בעל יחס קבוע לכל אורך מהלכו) בתצורה המתאימה במיוחד לבולם האוויר של פוקס המותקן בו. בנוסף, ק.ט.מ טוענת לאופטימיזציה של צנרת האלומיניום המרכיבה את השלדה, ומתהדרת בראש היגוי קוני המעגן טוב יותר את מיסבי ההיגוי ותורם לקשיחות ולדיוק ההיגוי.

האיבזור ההיקפי הוא ג'נרי למדי אבל איכותי בכל זאת. את עבודת המתלים הקדושה הפקידה ק.ט.מ. בידי פוקס. 32 טרלוג'יק 100 בחזית ו-RP23 מאחור- שניהם מוקפצי אוויר ובעלי כיווני שיכוך. העברת ההילוכים, בלמים, וקראנק מופקדים בידי סט מושלם של שימאנו מסדרת XT החדשה ויתר האיבזור ההיקפי מגיע מריצ'י – וגם הוא מיישר קו עם האיכות הכללית של האופניים. ראוי לציין את המושב הנוח ואת הנאבה הקדמית השמנמנה אשר מכילה ציר עב-קוטר אשר גם הוא חלק ממוטיב הקשיחות של הפרונט בלייקן.

כמו שבוודאי הבנתם – ואם לא אז אכתוב זאת בכל מקרה – האופניים של ק.ט.מ הם מוצר מאד איכותי. אני לא ארחיק לכת לומר שהם באיכות של אופני בוטיק אקזוטיים, אבל הם בהחלט לא רחוקים מאלו – בוודאי בכל האמור לאיכות השלדה ולהקפדה החולנית לפרטים. וכל הטוב הזה יעלה לכם 18 אלף שקלים. לא זול בכלל וממוקם בשליש העליון של המחיר די קרוב לאותן שלדות בוטיק.

אופני הרים במבחן שטח. ל-ק.ט.מ לייקן יכולת לייצר מהירות רבה ומתלים שמסוגלים לטפל בה צילום: פז בר

דיווש

הלייקן 2.0 מיועדים לכסות מרחקים גדולים במהירות. והם אכן מהירים למדי אם כי לא הייתי ממהר להירשם עלהם למירוץ. עם משקל עצמי של כ-12 ק"ג הם לא ממש קלים ולאורך יום רכיבה ארוך זה מורגש. אם תחפשו את היתרון של הלייקן על פני מתחריו תמצאו אותו בדיוק ההיגוי וכשר תמרון מהיר כברק וכן בעבודת מתלים מדהימה ויעילה מאד. תכונות אלו יקנו לכם יתרון מהירות בכל סינגל מפותל או מורד משובש ומסולע. היכולת של המתלים מפוקס לספוג מדהימה אותי מדור לדור והשלדה הקשיחה משלימה את החבילה הזו באופן מושלם. החיבור בין המתלים לשלדה יבוא לידי ביטוי בבטחון רב ברכיבה אגרסיבית ויכולת לתקל פניות במהירות שתכריע מתלים נחותים יותר. תמצאו תרומה גם בתחום של האחיזה בשטח – וזה בפרוש מצויינת – בעיקר בחזית. היגוי חד ומדוייק מאד ויכולת לבלום גם בתנאי אחיזה מינימאליים או משובשים מאד. הפאנאטיות של ק.ט.מ לחיזוק הפרונט מניבה דיבידנדים.

לגבי אופי פעולת מעבירי ההילוכים והבלמים אין לי מה לחדש. הדור החדש של XT עושה חיקוי מצויין של SRAM 9X (שבכל מקרה הייתי מעדיף…) והוא עובד מצויין. לבלמים עוצמת בלימה חזקה מאד ויכולת מעולה למינון כירורגי של עוצמת הנגיסה של הרפידות בדיסקים המאווררים.

לא הייתי ממהר לזנק עם הלייקן לאוויר. מעללים כאלו ממילא אינם בגדרת התפקיד של האופניים האלו ועם מתלים המכויילים לרכיבת שבילים – אפילו אגרסיבית – ומהלך של 120 מ"מ, תמצאו את הגובלים די מהר. לשם כך יש לק.ט.מ דגמים אגרסיביים יותר.

אופני הרים במבחן שטח. ק.ט.מ. לייקן מציגים הקפדה רבה על הפרטים הקטנים - הנה דוגמה מעולה במערכת המתלה הצף צילום: פז בר

סיכום

לרכב על ה-ק.ט.מ. האלו היה עבורי כמו לפגוש חבר וותיק והעלה בי געגועים ל-ק.ט.מים שהיו שלי. אם לשים את הסנטימנטים בצד – הלייקן של ק.ט.מ. הם ראשית כל מוצר מאד איכותי. והאיכות הרבה באה לידי ביטוי בכל ס"מ של השלדה והרכיבים שעליה. כאופני XC (קרוס קאנטרי) הם יאפשרו לכם לכסות קילומטרים רבים במהירות ויעילות תוך שהם מספקים נוחות רכיבה טובה ויכולת להתמודד עם שבילים משובשים במהירות רכיבה גבוהה.

אני מתקשה לעכל את תג המחיר. שהוא מעט גבוה לטעמי. וכן המשקל העצמי גם הוא שריד לזלילה באוקטוברפסט האחרון. דיאטה קלה במשקל ובמחיר יהפכו אופניים מצויינים – למעולים.

 Posted by at 14:48  Tagged with:

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן