נוב 102011
 

כל חייה לא היתה איילה מנדריה (20) מסוגלת לעמוד על רגליה, עד שהגיעה לטיפול בבית לוינשטיין.

מנדריה נולדה באתיופיה ומילדותה סבלה מפוליו ומניוון שרירים, כדי לזוז נאלצה להיתמך בקורות ובכיסאות. טיפול או כיסא גלגלים לא באו בחשבון, כי לא היה כסף" היא מספרת, "קינאתי בחברות שלי שהלכו לבית ספר ואני תמיד נשארתי בבית,הרגשתי שאני לבד בעולם."

לפני חמישה חודשים עלתה מנדריה לישראל עם משפחתה "ההורים אמרו תמיד שבישראל אעמוד על הרגלים". היא מספרת, והם לא ידעו כמה צדקו. כשהגיעה נשלחה מנדריה לבית החולים השיקומי לוינשטיין ושלושה חודשים בלבד לאחר תחילת הטיפול היא כבר מתרוצצת על הדשא,"זה סיפור הצלחה מדהים ונדיר" אומרת הפיזיותרפיסטית האחראית של המחלקה האורתופדית חנה שניידר, אלכסנדר פרידמן, רופא בכיר במחלקה, מסביר איך קרה "הפלא". עבדנו איתה מאפס,כמו עם תינוק".

ואיך מרגיש אדם מבוגר שעומד על רגליו בפעם הראשונה: "פתאום הרצפה נראתה לי נורא רחוקה, זה היה מפחיד", מספרת מנדריה,"יש לי תחושה שאני מסוגלת לעשות הכל",בעוד כשבוע היא תשוחרר לביתה.

דניאל אדלסון (ידיעות אחרונות)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן