נוב 102011
 

ברוב של 29 בעד מול 0 מתנגדים עבר היום בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל – חוק "חופשת אבהות" המתקן עוולה ארוכת שנים ומאפשר לאבות לקחת ימי חופשה לאחר לידת ילדיהם עד שמונה ימים לצורך סיוע ליולדת והתארגנות

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר הצעת חוק של ח"כ אורי אריאל, לפיה יוכלו אבות לצאת לחופשה לאחר שנשותיהם ילדו. לאחר לידת בת יצאו האבות לחופשה של שבוע, לאחר לידת בן יתווסף לחופשה יום נוסף – לשם ברית המילה. לפי הנוסח שאושר היום, ימי החופשה ימומנו על חשבון ימי המחלה הצבורים לעובד, אולם על פי הסכמה בין ח"כ אריאל לבין משרד האוצר מקור המימון עשוי להשתנות.

החוק עבר בהסכמה עם משרד האוצר -בדיונים עם נציגי משרד האוצר סוכם כי הצעת החוק תקודם בהתאם לעקרונות הבאים:

הצעת החוק תאפשר לעובד, אשר עומד בכללים שקבע שר העבודה והרווחה לעניין הוכחת ההריון והלידה של בת הזוג, להעדר מהעבודה עד 8 ימים בשנה, לטובת היעדרות בשל לידה של בת זוגתו, באמצעות ניצול ימי חופשה בתשלום או באמצעות ניצול ימי חופשה שלא בתשלום או באמצעות ניצול ימי מחלה.

לעובד למעשה ניתנת זכות לקחת חופשה, ללא צורך בקבלת אישור מהמעביד. חלוקת המימון לימי החופשה עדיין נתונה בדיונים עם משרד האוצר וייקבעו סופית לפני ההצבעה בוועדה. ככל הנראה הימים הללו יורכבו משלוש האפשרויות: ימי מחלה, ימי חופשה בתשלום וימי חופשה ללא תשלום. ההרכב המדויק ייקבע לפני הדיון בוועדת העבודה הצפוי בעוד מספר שבועות.

יש לציין שהאוצר, המייצג בעניין זה את אינטרס המעסיקים, מעדיף שהימים יינקפו מתוך ימי החופשה הצבורים לעובד, וייגרעו מהם. כך לא ייכפו על המעסיקים בפועל ימי חופשה נוספים. אנחנו מעדיפים שהימים יינקפו מתוך ימי המחלה הצבורים לעובד – כלומר על חשבון המעסיק. אפשרות הביניים היא כי הימים יהיו ימי חופשה ללא תשלום.

ח״כ אורי אריאל: ״הצעת החוק שאושרה היום, פועלת לשיוויון זכויות ומתקנת עוול שנעשה הפעם לגברים שהיו מופלים לאחר לידת ילדיהם. כעת גם האבות המתרגשים יוכלו לפנות את זמנם לסייע לנשותיהם לאחר הלידה ולהתכונן לקראת כניסת העולל החדש לביתם. אני שמח שגם במשרדי הממשלה מבינים את הצורך בכך ופועלים יחד איתי לקידום החוק״.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ח"כ אורי אריאל.
 Posted by at 14:25

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן