נוב 022011
 

כנסת ישראל נלחמת במגיפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער: ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקבלת הפרסום והשווק של משקאות אלכוהולים, זאת בדומה להגבלות הקיימות על פירסום ושיווק מוצרי טבק.

הוועדה החליטה כי בתוכניות טלווזיה ורדיו המיועדות או מופנות לקטינים, לא ישודרו פרסומות למשקאות משכרים. כמו כן, ייאסר שידור של פרסומות המציגות שתייה בלתי מבוקרת של משקאות משכרים או מרמזות באופן מטעה כי שתיית אלכוהול תורמת להצלחה או לאיכות חיים.

עוד מתברר מהממצאים של מחקר מרכז המידע של הכנסת, כי האלכוהול הוא גורם התמותה השלישי במדינת ישראל, אחרי סרטן והתקפי לב. צריכת האלכוהול היא גם גורם מרכזי לאלימות ביו בני הנוער ולתאונות דרכים. מניעת הפרסום תתרום לבלימת תופעת האלכוהול המלווה בסכנות רבות לחברה בישראל, ויוצרת הרגלי שתייה מסוכנים כבר מגיל צעיר.

החוק יעלה בקרוב לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ולאחר מכן ייכנס לתוקף, כך שבתוך שבועות אחדים מרגע אישור החוק החדש צפויות פרסומות האלכוהול לרדת מהמסכים.

זאב קליין (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן