אוק 022011
 

פרויקט 'דגל כחול – ירוק' הנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים, ומדרג את כל חופי הרחצה המוכרזים לאורך חופי הים התיכון ואילת לעונת הרחצה 2011 – הסתיים!

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן:"הדירוג בעונת הרחצה הנוכחית הביא לשקיפות מרבית בנוגע לרמת ואיכות החופים בישראל דבר שהוביל לשדרוג משמעותי בשירות הניתן לציבור בחופים."

תוצאות המדרג הנוכחי- חודש ספטמבר 2011 – מצביעות על המאמץ הרב של מרבית הרשויות המקומיות לשפר את השירות הניתן לציבור בחופים המוכרזים.

החופים המובילים ברשימת המדרג שקיבלו ציונים של בין 98%-100% הם: החוף המערבי באילת, חופי קריית חיים, חוף התמרים בעכו, חוף הצוק בתל אביב וחוף אכזיב במוא"ז מטה אשר.
לא הרחק מאחוריהם עם ציון של 97% מדורגים החופים: נורדאו ותל ברוך בתל אביב, חוף הנכים בהרצליה וחוף פולג בנתניה.
לעומתם בתחתית הדירוג: החוף הנפרד וחוף אולגה בחדרה עם ציון של 59% , חוף שפיים במוא"ז וחוף השרון עם ציון של 59% וחוף בוגרשוב בתל אביב, אשר סובל מהזרמה של מי מזגנים על החוף עם ציון של 65% .

מדרג חודש ספטמבר, הוא המדרג האחרון לעונת הרחצה הנוכחית והווה הזדמנות עבור המשרד להגנת הסביבה, הבריאות והפנים, לבחון את ציוני החופים לאורך כל העונה (עונת הרחצה נפתחה בחודש מאי). בנוסף נבדק, האם חל שיפור לעומת המדרג הראשון שנדגם בספטמבר 2010.

החופים המתמידים בשמירה על ציון גבוה לעונה זו הם: 
 חוף הצוק בתל אביב וחוף קריית חיים בחיפה – נשמר ציון ממוצע של 96%
 חוף גורדון בתל אביב וחוף הנכים בהרצליה – נשמר ציון ממוצע של 95%.
 חוף סירונית בנתניה וחוף תל ברוך בתל אביב – נשמר ממוצע של 94%.

החופים ששמרו על מקומם בתחתית הדירוג:
 חוף שפיים במוא"ז חוף השרון , החוף הנפרד בחדרה , חוף נעורים בנתניה וחוף הנפרד בנהריה שמרו על ציונים שבין 63% ל72%.
 כל חופי בת ים שמרו על ממוצע של 72%.

מהשוואה למדרג הבסיס אשר נדגם בספטמבר 2010 עולה כי:

  • בעיריית הרצליה סיימו את שיפוץ הטיילת החופית ורשמו שיפור של 50% לעומת תחילת ביצוע המדרג, עומדים היום על ציון 92%-97% .
  • חופי נתניה השיגו שיפור משמעותי בסדר גודל של כ 48% בעיקר כתוצאה משיקום נרחב של החופים לאחר סופת החורף אשר גרמה לנזקים בחופים.
  • גם חופי בת ים רשמו שיפור ניכר של 30% לעומת מדרג הבסיס אבל עדיין נמצאים במקום נמוך במדרג.

מצ"ב – תוצאות המדרג.

רקע:
פרויקט 'דגל כחול ירוק', השואב השראתו מדירוג החופים הבינלאומיBlue Flag . דירוג החופים הוא כלי משמעותי להגברת המודעות ושיתוף ציבור הנופשים. הדירוג מספק מידע אמין ועדכני לגבי רמת התחזוקה, הניקיון והבטיחות לכל אורך החופים המוכרזים בישראל.

הקריטריונים לפיהם דורגו החופים הם: איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשת נכים,מתקני חוף, חיבור לביוב, דעת קהל, ושיקול דעת של המשרדים. קריטריוני המדרג נקבעו על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים.

דירוג החופים יצוין על ידי סימול של דגלים כאשר הדירוג הנמוך ביותר יסומן ב – 0 גלים והגבוה ביותר (דירוג 4) יסומן ב – 3 דגלים.

בשל רגישותו של מדרג הבסיס וחשיבות מהימנות התוצאות מדרג זה מבוצע על ידי מפקחי אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה ובסיוע קבלן חיצוני. הביקורת מתבצעת בתיאום עם משרדי הבריאות והפנים ומנהלי החופים ומתבססת גם על נתוני איכות המים בחופים שמבצע משרד הבריאות. דרוג החופים מפורסם מדי שבועיים במהלך חודשי עונת הרחצה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן