ספט 152011
 

בועז רון-זוהר, מורה לפיזיקה מהגליל המערבי, אחראי לגילויו של אסטרואיד שלא היה ידוע קודם לעולם המדע. הוא קיבל את הזכות להעניק שם לגוף שנע במערכת השמש – וכעת הוא ותלמידתו מרים עוויד, מבקשים את עזרת הציבור הישראלי בבחירתו .

התגלית נמצאה במהלך חודש יולי. רון-זוהר, המלמד באולפנת צביה במעלות, מרכז את קבוצת האסטרונומיה בפרויקטים של אחר"ת לתלמידים יהודים וערבים בגליל. בעת כתיבת התזה שלו ב-2009 בהנחיית פרופ' מאיר מידב וד"ר נח ברוש. הוא יצר קשר עם הפרויקט האנגלי הייחודי "פולקס טלסקוף" שבמסגרתו ערכו תלמידים מקומיים תצפיות אסטרונומיות בעזרת טלסקופים אופטיים רובוטיים הגדולים מסוגם בעולם. בעקבות פנייתו הורשו גם ישראלים לקחת חלק במיזם.

הטלסקופים, שניבנו, נתרמו לטובת מערכת חינוך בבריטניה, נמצאים על פסגות הרים בהוויאי ובאוסטרליה. ונשלטים מרחוק באמצעות האינטרנט. תלמידים מהגליל צילמו וערכו בהנחייתו של רון-זוהר מחקרים על גלקסיות ספירליות, צבירי כוכבים, כוכבי שביט ואסטרואידים,ומורם גילה את האסטרואיד באחד הצילומים שערכה מרים עוויד, תלמידת כיתה י"א בבית הספר "השלום" בשייח דנון.

מיד לאחר התגלית דיווח בועז על האסטרואיד החדש-ופרטי התגלית נאספו ונשלחו בעזרת צוות חוקרים אנגלים ואיטלקים מהפרויקט למרכז כוכבים ננסים (MPC) באונברסיטת הרווראד בארה"ב.בשבוע שעבר קיבל המורה הישראלי את האישור הרשמי הסופי המיוחל לתגלית, הנהלת פרויקט "פולקס טלסקופ" הביעה מצידה רצון להעמיק את שיתוף הפעולה עם התלמידים הישראליים.

אילן גטניו (ישראל היום )

  One Response to “אסטרואיד כחול-לבן”

  1. למר בועז רון=זוהר, מורה לפיזיקה באולפנה צביה, גליל מערבי.
    שלום לך,
    אני גאה בך על התגלית החשובה שאין ספק תביא כבוד לישראל ועניין רב בעולם. תודה לתלמידה מרים עוואד על הכישרון והידע הרב שרכשה באולפנה בתחום הפיזיקה.
    לפי הכתוב בעתון ידיעות אחרות הינכם מבקשים את עזרת הציבור לקרוא שם לגוף שנע במערכת השמש.
    להלן הצעה שלי: שמו של האסטרואיד הנסתר יהיה, "ניגולה". מהמילה: ניגלה או התגלה. באנגלית: bhdikv. לשיקולך. תודה אם תענה דבר לאיימל או לנייד שלי: 052-3912155. אבנר מוספי, עולי הגרדום 76, ראשון=לציון.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן