מאי 292011
 

אולי לא תאמינו, אבל ישנם בארץ כמה כפרים של דרוזים וצרקסים בגליל, הטוענים (ויש להם גם הוכחות ) שהם כבר 1,000 שנה נמצאים על ההר הזה. אחד מהם הוא הכפר ירכא שעורך ביום חג השבועות והיום שלאחריו פסטיבל, שבו מגוון אירועי מסורת ופעילויות יחודיות בלב מוקדי התרבות הדרוזית צרקסית, עם סימפוזיון פיסול חי. הפסטיבל, שהוא יוזמה משולבת של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות ומשרד ראש הממשלה, יעמיד לרשות המבקרים בכל המוקדים המשתתפים, מדריכי טיולים לסיורים בחינם. תוכנית הפסטיבל המלאה www.jabel.org.il .

והיות ותמיד ירושלים בראש שמחתנו, עורכת זו השנה ה 15, יד בן צבי פסטיבל מיוחד. במשך שלושה ימים יערכו מאות סיורים עם טובי המדריכים בכל רחבי העיר, סיורים קצרים וארוכים, רגליים וממונעים, בלווי שחקנים, באתרים נודעים ובפינות חבויות, לבודדים ולכל המשפחה.

הסיורים במרתון מגוונים, ובכללם סיורי שכונות ועדות יהודיות, סיורי נצרות, סיורי ארכיאולוגיה, סיורי היסטוריה, אומנות ואדריכלות, סיורי צילום, סיורי יהדות, סיורי ספרות ושירה, סיורי מורשת קרב וסיפורים אישיים, סיורי אוכל, סיורי טבע, סיורי משפט, סיורי שכונות מוסלמיות, סיורי משחק, סיורי רפואה ועוד.
את תוכנית הסיורים המלאה ,וכל פרט אחר לתוכנית, תוכלו למצוא באתר
W W W. MARATHON.YBZ.ORG.IL

ואם אנחנו בסביבות ירושלים, וביום שלישי, חוגגים את יום ירושלים, ואני מתערב אתכם שהרבה לא יודעים מה הוא יום ירושלים, אז בהזדמנות חגיגית זו נרענן את זכרונכם ונספר לכם שביום זה, במלחמת ששת הימים חוברה לה העיר, נכבש שוב הכותל המערבי, מזל שלא מצאו הפעם שום פח שמן שנחגוג איזה חנוכה ב', אבל מי שרוצה לטייל ביער והוא בסביבת ירושלים, הקרן הקיימת סיימה לאחרונה להכשיר ולשדרג את יער רמות הנמצא מדרום -מערב לשכונת רמות. שלטים הוצבו בכניסה ליער, שבילי הליכה באורך כולל של 10 קילומטר סומנו והוכשר גם שביל התאומים שמוביל מהיער לעמק הארזים שבפארק ירושלים.

מתוך ארבעת שבילי ההליכה המחודשים, הוכשרו שניים גם לרוכבי האופניים: השביל הכחול- מסלול הטיילת שעובר דרך גן הקיפוד העירוני וחניון הפיקניקים ע"ש ציון לוי  והשביל השחור – מסלול פיסגת מצפה נפתוח שמקיף את הגן העירוני מצפה נפתוח.
ומי שאין לו חשק לעלות לירושלים, והוא במרכז הארץ והוא גם חובב זמנים שעברו, במוזיאון הארץ ברמת אביב מוצגת תערוכה של כלי בית מהמאה ה12 שנמצאו בבור של מבצר אפולוניה, ליד סידני עלי קרוב להרצליה. אלו שביקרו שם, מספרים נפלאות.

אז אם כל אלו, לא בא לכם לקום מוקדם לעמוד בפקקים חלק המזמן ואתם במרחק קטן מהים, עונת הרחצה נפתחה,רחצו רק במקומות שיש שם מציל, עם דגל לבן על סוכתו,אל תיצלו בשמש והיזהרו מכייסים, וחג שמח לכם !

מיהודה נחשון

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן