מאי 162011
 

הצעת חוק לחופש בחירה בנישואים, שיזמו החכ"ים ניצן הורביץ (מרץ), שלמה מולה ואורית זוארץ (קדימה), תונח היום על שולחן הכנסת. מטרת הצעת החוק היא לשבור את המונופול הרבני במוסד הנשואים והגרושים בישראל, ולהבטיח שכל אזרח יוכל להינשא ולהתגרש בארץ על פי בחירתו, אמונתו וצו מצפונו.

הצעת החוק, עליה חתומים גם ח"כ אחרים, חורטת על דגלה, עקרנות של הכרה בזכות כל הקהילות והקהלים בישראל להינשא ולהתגרש במדינת ישראל.

קיום מסלולי נשואים מקבילים, דתיים ואזרחיים,  המאפשרים לכל אחד להינשא לפי צו מצפונו, הקמת רשות שתמנה את רשמי הנישואים האזרחיים ותפקח אליהם.

העברת הסמכות השיפוטית בכל עניין הנוגע לנישואים אזרחיים או הגרושים לבית המשפט לענייני משפחה ובחירה חופשית באופן הגרושים ובמוסד בו יערכו, ללא הצורך בהוכחת אשמה או בחיוב הסכמתם של שני בני הזוג כפי שנדרש כעת.

חכ הורביץ אומר כי "מוכרחים לבטל את המונופול של הממסד החרדי על חיינו, הצעת החוק תאפשר לכל אחד ,על פי מצפונו ואמונתו, חופש בחירה בין נישואים דתיים לבין נשואים אזרחיים".

גדעון אלון (ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן