ינו 032011
 

מאחורי גבו של שר האוצר חתמו אתמול יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התעשיינים שרגא ברוש על הסכם להעלות שכר המינימום. במסגרת ההסכם יועלה השכר בשתי פעימות לגובה של 4.300 שקלים לעובדים הקשורים לארגונים הכלכליים ולמעסיקים פרטיים.

שכר המינימום עומד כרגע על 3.850 ש"ח ובעקבות ההסכם ירוויחו מאות אלפי עובדים עוד 450 ש"ח בחודש, עליה של 11.8% , שכר המינימום יעלה ביולי השנה ב- 250שקלים ל4.100 ובאוקטובר 2012 יועלה שכר המינימום פעם נוספת בעוד 200 שח ל- 4.300ש"ח

גם שר האוצר יובל שטייניץ וגם בכירים בבנק ישראל הסתייגו מהעלאת שכר המינימום , ומי שככל הנראה יתמוך בהסכם שנחתם אתמול הוא שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר, שלטענת יו"ר ההסתדרות יחתום על צו הרחבה. במקרה כזה יחויבו כל המעסיקים במשק, כולל הממשלה והמעסיקים בשירות המדינה ובמגזר הציבורי, להעלות את שכר המינימום גם לעובדיהם, עד שייחתם הצו,ההסכם שנחתם אתמול אינו מחייב מעסיקים שאינם נימנים עם הגופים שמשתיכים לארגונים כלכליים, או עם עובדי המגזר הציבורי.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר אתמול "הצלחנו להגיע להסכמה שתעוגן היום בהסכם הקיבוצי, כולי תקווה שגם שר האוצר יצטרף להסכמה זו ובעקבותיו הממשלה כולה. כך שתהיה זו הצעת חוק שמקובלת על דעת כולם.

באוצר הזהירו מפני ההסכם שנחתם ללא ידיעתם "בעת שהמשבר העולמי עדיין לא חלף. כאשר שיעורי האבטלה במדינות רבות בעולם מאמיר. אנו סבורים כי ההחלטה להעלות באופן מהיר וחד את עלויות ההעסקה במגזרי התעשייה עלולה לפגוע במאמצי הממשלה, ואף להביא לגידול בשיעורי האבטלה.אמרו באוצר

חוגים באוצר מציינים כי ההסכם להעלאת שכר המינימום "ריק מתוכן", וכי הוא לא שווא את החתימה של עיני וברוש , לדיבריהם , בלי צו הרחבה ובלי חוק ההסכם לא תקף. באוצר מציעים לקחת את כל תוספות השכר בשנתיים הקרובות ולחלק את הכסף רק למקבלי השכר הנמוך. "נראה את עיני ואת ברוש מתנגדים לזה" אמרו באוצר.

ואילו בשיחות סגורות אמר שר התמ"ת בן אליעזר כי הוא קורא לשר האוצר להצטרף להסכם, בן אליעזר אמר כי הוא תומך בהעלאת שכר מינימום."נחתום על צו ההרחבה גם אם שר האוצר לא יסכים"אמר שר התמ"ת.

בעיקבות תגובת האוצר אמר שרגא ברוש "תמוהה בעייני דאגתו של שר האוצר לפגיעה בכושר התחרות. הרי רק לפני שלושה ימים אישר האוצר תקציב שבו כלול סכום של 7 מליארד ש"ח גזירות כלכליות על הציבור, שמתוכם כ-4 מיליארד שח על המגזר העיסקי, אז לא עזרו טענותינו , ושר האוצר סירב להבין את הפגיעה בכושר התחרות, היום, על חשבון משתכרי שכר המינימום , הפגיעה ברורה לו, טוב יעשה אם פשוט ידאג לחלשים מצד אחד ולשמירת כושר התחרות מהצד השני.

חזי שטרנליכט וזאב קליין (ישראל- היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן