דצמ 052010
 

האם הרכבת הקלה בתל אביב תצא בכל זאת לדרך?

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע אתמול כי הממשלה צפויה לקבל החלטה ביום ראשון הקרוב להוציא לדרך את ביצוע פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב,באמצעות תקציב הממשלה.

בטכס פתיחת מנהרות הכרמל, שהתקיים בהשתתפות ראש הממשלה בינימין נתניהו , אמר שר התחבורה ישראל כץ כי לאחר שנים רבות של עיכובים ודחיות , צפויה הממשלה לקבל על עצמה את מימון פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב- דבר שעשוי לשים קץ לעיכובים הארוכים בביצוע המיזם.

"אני מקווה כי בעוד כמה שנים נוכל לחנוך את הקו הראשון ( הקו האדום ) של הרכבת הקלה ולשנות את מציאות התחבורתית במטרופולין תל-אביב, בדיוק כמו שאנו חונכים היום את מנהרות הכרמל,,המהווה את אחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר בישראל" אמר השר כץ.

ההחלטה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה התקבלה לאחר שהממשלה החליטה לפני כמה חודשים להלאים את המיזם, זאת בשל ביטול הסכם עם הזיכיון עם זכיינית הקו האדום, קבוצת MTS שלטענת הממשלה לא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית. הזכיינית פנתה לאחרונה לראש הממשלה להשיב אליה את ניהול הפרויקט, אולם , כאמור משרד התחבורה הודיע כי הממשלה תישא בעלויות.

הקו האדום של הרכבת הקלה בתל-אביב,שאורכו כ- 22 ק"מ, יתחיל בתחנה המרכזית בפתח- תקוה ויעבור סמוך לבית החולים בילינסון וברחוב ז"בוטינסקי בבני ברק וברמת-גן. הוא ימשיך לתחנת הרכבת ארלוזורוב תל-אביב ויעבור ברחוב פתח-תקוה , במרכז עזריאלי והקריה ובמנשייה, משם ימשיך דרך שדרות ירושלים ביפו עד לדרום בת-ים.

עלות הפרויקט נאמדת בכ- 10 מליון שקלים.

שלומי דיאז ( ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן