נוב 252010
 

מפקדי חטיבות שמסתובבים עם פלזמות ו- Gps הפכו כבר מזמן למחזה נפוץ בצה"ל, וכעת מגיע החידוש הבא. כמה יחידות מיוחדות יקבלו מכשירי אולטרה-סאונד בגודל של מכשיר סלולרי ויכלו לאבחן את מצבם של חיילים פצועים בשטח ומעבר לקווי האויב.

צה"ל רכש באחרונה מספר מכשירי אולטרה-סאונד קטנים, בגודל של מכשיר טלפון סולולרי, במטרה לאפשר ליחידות המיוחדות הפועלות במקומות מרוחקים מעבר לקווי האויב לאבחן פגיעות, שטפי- דם ושברים בחיילים פצועים- דבר שיכול לעזור בהחלטה אם למהר לפנותם, המכשיר החדש, שעלותו יותר מ10.000 דולר עשוי להציל חיים של חיילים שנפצעים הרחק מגבולות ישראל.

המכשיר החדש, המיוצר בידי חברת "ג"נרל-אלקטריק", שוקל 390 גרם בלבד ויכול לעבוד בשטח באופן רציף לפחות שעה ללא הטענה, בנוסף, מכיל המכשיר קיבולת זיכרון של 4 ג"יגה בייט, חיל הרפואה רכש פחות מעשרה מכשירים כאלו ליחידות המיוחדות, והכשיר את הרופאים ביחידות לשימוש בו.

בחיל ציינו כי דרישה למכשיר מסוג זה עלתה מהשטח, ולפני שהוחלט על רכישת המכשיר הספציפי, הוא עבר ניסויים בשטח שהוכיחו כי הוא מסוגל לתת תמונות טובות גם בתנאי מזג אויר קשים-חמים מאד או קרים. המכשיר נכנס בקלות לתוך התיק הרפואי של הרופא והוא קל מאד לתפעול.

"רציתי מכשיר שיוכל לתת לנו מידע בנוגע לדימום פנימי במתארים רחוקים ליחידות מרוחקות" ציין ראש ענף הנדסה רפואית בחיל הרפואה, רס"ן גיא לקובסקי, "אנו רוצים לדעת אם יש דימום פנימי, איפה הוא ואם הוא קריטי, כך אפשר לדעת אם חייבים לפנות את החייל באופן מיידי או להמשיך בפעולה כמתוכנן ולפנותו בהמשך, זו יכולת שלא היתה לנו עד היום, והמכשיר מספק תמונה טובה מאד.

לילך שובל, ( ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן