אוק 072010
 

בשורה טובה לתושבי תל-אביב,פחות טובה לנהגי המשאיות: שר התחבורה, ישראל כץ, החליט כי מ- 1 בינואר 2011 תאסר תנועת משאיות כבדות בכניסות השונות לתל אביב, בין השעות שש לתשע בבוקר.

החלטה דומה האוסרת תנועת משאיות כבדות בכביש ירושליים תל-אביב בשעות העומס בבוקר מיושמת כבר בהצלחה רבה , שם התקצר זמן הנסיעה בממוצע בכביש בעשרות אחוזים.

בכנס תחבורה ציבורית, שהתקיים אתמול בסינמטק בתל אביב, הודיע השר כץ, כי מדובר בפיילוט. הצעת החלטה בנושא צוגש לאישור הממשלה בתוך שבוע, וכבר בשבועות הקרובים תתבצע הצבת שלוט מתאים האוסר כניסת משאיות בשעות הבוקר בכל קטעי הדרך שנאסרו לתנועה בשועות הבוקר בתל- אביב.

מדובר, בין השאר בכביש מספר 4 בקטע שבין צומת בית ליד למחלף חולות, בכביש מס 5 בין מחלף גלילות למחלף מורשה, כביש מס 20 (נתיבי איילון) בין מחלף גלילות למחלף חולות ובכניסות הראשיות לגוש דן.

צוות היגוי מיוחד שיכלול נציגים של כל הגופים הרלבנטים ילווה את הפיילוט לכל אורכו ויאסוף את כל נתוני התנועה הנדרשים, בין השאר יבוצעו סקרים לפני ואחרי הפיילוט, כולל סקרי ניטור , זיהום אויר, ורעש, במטרה לבחון את השלכות הנסוי ולהחליט האם להמשיכו על בסיס קבוע.

השר ציין כי סגירת כבישים לתנועת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט נסיוני, שעליו החליט במטרה את להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האויר ברכוזי האוכלוסיה הגדולים בתל- אביב.

דובר אירגון עובדי המובילים,ניר נאדר מסר בתגובה כי "השר כץ פיזר הבטחה פופוליסטית לאסור על נהגי משאיות להכנס לנתיבי איילון בבוקר, הפקק באיילון אינו בעיה של המשאיות אלא של מחדל תחבורתי מתמשך, ומניעת משאיות לא יפתור זאת, כביש איילון הוא עורק ראשי הקושר ביו חיפה לאשדוד, בנוסף, אין כל קשר למניעת נסיעת המשאיות לאיכות הסביבה, כי מה שלא יספיקו לזהם בין 6 ל 9 יעשו זאת מאוחר יותר.

שלומי דיאז, וזאב קליין (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן