אוק 022010
 

ח"כ גילה גמליאל מציעה: חופשה של 5 ימי עבודה לגבר מיד לאחר הלידה. אשתך ילדה ? מזל טוב, עכשיו תחזור לעבודה . עם המציאות הזו נאלצים להתמודד גברים רבים בישראל, שמתבקשים יום לאחר הלידה לחזור לעבודה אלא אם הם לוקחים חופש על חשבונם, שכן בישראל גברים אינם זכאים ולו ליום חופש אחד.

את המציאות הזו מבקשים לשנות בכנסת, הצעתה של ח"כ וסגנית השר במשרד ראש הממשלה גילה גמליאל, תבקש לאשר לגברים חופשה של חמישה ימי עבודה אוטומטית על חשבון המדינה ברגע שיוולד ילדם, זאת, בהשראת מדינות אירופאיות רבות שבהן ניתנת חופשה לגברים.

מבדיקה שנערכה במרכז המידע והמחקר של הכנסת, עולה כי במדינות כמו בלגיה, שבדיה, לטביה,צרפת, נורבגיה, בריטניה, רומניה, סלובניה, ספרד ופינלנד האב זכאי לצאת לחופשה בת עשרה עד 18 יום בתשלום, לאחר שבת זוגו יולדת ובמקביל לחופשה שלה.

בישראל קיימת חקיקה מתקדמת בתחום מעמד האישה, אומרת גמליאל, לרוב היא מופנת לטובת הנשים, למשל קיצור ימי עבודה, חופשת לידה וכו, אולם החידוש של ההצעה הזו בא מהמקום של קידום העיקרון של הורות שיוויונית גם גבר זכאי לבלות את ימיו הראשונים של התינוק יחד עם זוגתו שזקוקה לתמיכתו לאחר הלידה.

עוד לדברי גמליאל, היום גבר לא זכאי לחופשה אפילו ביום שזוגתו נמצאת בחדר ליד, והוא נאלץ לקחת ימי חופשה או מחלה, החוק כיום מאפשר לקבל ימי חופשה אק נעבור ששה שבועות, אם זוגתו מוותרת על המשך חופשת הלידה.

מטרת ההצעה היא שהגברים לא ייאלצו לחפש תירוצים להיעדר מהעבודה בימים אלו, אלא שהשהייה בבית יחד עם האישה והרך הנולד תהיה מובנת מאליה, מציינת גמליאל ומוסיפה,"אני מאמינה כי לפחות את השבוע הראשון ללידת התינוק על כל המשפחה לבלות יחד.

לשבוע זה יש חשיבות הן לאב והן לתינוק על מנת ליצור את החיבור הרגשי הראשון , והן לאם הזקוקה לתמיכה נפשית לאחר הלידה.

גמליאל מבקשת להגיש את ההצעה ראשית כל כהצעת מחליטים בממשלה, (הצעת חוק של שר, או סגן שר) ולאחר מכן לפעול בפסים של חקיקה בכנסת.

נצחיה יעקוב, ודניאל סיריוטי (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן