ספט 272010
 

רעיון חדש לשמירה על חיי הדגים מפני השקנאים.,תנין פלסטיק ממונע.

זה שנים ארוכות סובלים הדייגים בצפון מהשקנאים הנודדים לאפריקה וחונים בישראל, אלה עטים על הדגים בבריכות הגידול וזוללים אותם בכמויות עצומות, התוצאה פגיעה קשה בפרנסת מגדלי הדגים. הדייגים ניסו שיטות שונות בניסיון להבריח את השקנאים, כמו קולות נפץ,פיזור רשתות וחבלים שיפריעו להם לנחות ולהמריא, ואפילו ירי קטלני לעברם ,,כלום לא עזר.

באחרונה בוחנים ברשות הטבע והגנים פתרון יצירתי לבעיה, שימוש בתנין מפלסטיק ממונע שישייט בבריכות הדגים, ירתיע את השקנאים ויבריח אותם, שמו הזמני :רובו-נין,

בשבועות האחרונים מטייל בין בריכות הדגים אוקולוג העופות אוהד הצופה, ובמכוניתו כמה תנינים מפלסטיק,מטיילים בשמורת החולה הבחינו באוהד משיט ראש של תנין מפלסטיק שגרם לבהלה בקרב השקנאים, אם הנסוי יצליח יופעל הפרויקט בבריכות הדגים. אומר אוהד "בגלל הקונפליקטים השונים עם האדם אנחנו מחפשים פטנטים להרחקת עופות אוכלי דגים.

אנחנו רוצים לנצל את הפחד הטבעי שלהם, לא מדובר בפיתרון אבסולוטי, אבל אנחנו מנסים להלחם בהם, שהמטרה להוריד את הנזק, בינתיים הנסוי מצליח מאד, אבל יש לנו מה ללמוד.

עמיר בן-דוד (ידיעות אחרונות)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן