ספט 152010
 

הישג לארגונים הירוקים:  הועדה לתשתיות לאומיות, החליטה להוסיף לכביש החןף  נתיב נוסף בכל  כיוון, בקטע שבין חבצלת השרון לחדרה, ושללה כוונה לסלילת כביש נוסף חדש (המשך של כביש 20, נתיבי איילון) ממזרח שהיה חוצה את פארק השרון ונחל אלכסנדר.
ההחלטה אתמול מצטרפת לתוכניות קיימות והיא להרחבת הכביש מנתניה ועד מחלף זיכרון- יעקב. בכך קיבלה הוועדה את הצעת ארגון הגג של שבעת ארגוני שוחרי הטבע והסביבה שנתמכה על ידי החברה להגנת הטבע. האירגונים הם "אדם, טבע, ודין" קק"ל, "מגמה ירוקה","חיים וסביבה", רשות הטבע והגנים,"תחבורה היום ומחר", "ישראל בשביל האופניים" , וכן המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה ותושבים מקומיים של המועצה האזורית עמק חפר.

תוכניות הבניה תכלול שדרוג מחלפים קיימים והתאמת הדרך לסטנדרטים של דרך מהירה תוך הגברת בטיחות הנהגים. אריק טפיירו, רכז התחבורה של החברה להגנת הטבע אמר אתמול ,"שדרוג כביש 2 הקיים יצמצם את הפגיעה בפארק השרון ובנחל אלכסנדר וימנע את הנזק הסביבתי והנופי שהיה נגרם לו היתה נבחרת החלופה של סלילת כביש חדש. לחלופה של שדרוג כביש 2 הקיים יש יתרונות תחבורתיים, כלכליים, ןחברתיים, ואנו שמחים כי הועדה בחרה לקדם חלופה זו למען הסביבה והטבע של כלל תושבי השרון והמדינה,עם זאת, גם חלופה זו אף שהיא טובה ועדיפה בהרבה מסלילת כביש חדש, אינה חפה מבעיות ולכן יש לפעול למזערככל הניתן את ההשפעות הסביבתיות של הכביש המתוכנן.

שלומי דיאז (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן