יונ 132010
 

ועדת השרים לענייני חקיקה, תדון היום בהצעת חוק שנועדה לגרום להפחתת תעריפי בטוח החובה לאופנוענים. הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת המשנה לביטוח, ח"כ פאינה קירשנבאום, (ישראל ביתנו) וחתמו עליה 39 חברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה.
למרות התנגדות משרד האוצר להצעת החוק, הח"כים מתכוננים לנסות ולחוקקה. אם ועדת השרים לעניני חקיקה, תאשר היום את הצעת החוק, צפוי שר האוצר יובל שטייניץ להגיש ערר על ההחלטה ולבקש הכרעה של הממשלה.
לאופנוענים כוח פוליטי גדול, לאחר ש-2000 מהם התפקדו באחרונה לליכוד , ורבים אחרים לקדימה ולמפלגת העבודה. חה"כ קירשנבואם, הסבירה כי הצעת החוק נועדה לקבוע מינימום של גרעון של "הפול" לאופנועים, כדי למנוע את הורדת הגירעון שתביא לייקור בתעריפי הביטוח לאופנוענים. "הפול" מבטח את רוב הרוכבים, וככלל, את כל האוכלוסיות שחברות הביטוח אינן מעונינות לבטח בשל חוסר כדאיות. "הפול" נועד להיות גוף גרעוני. כשהוקם "הפול", לאחר הפרטת ביטוחי החובה, נקבע רף עליון לגירעון של 8% . במשך השנים פעל האוצר לצמצום הגירעון על ידי העלת תעריפי הביטוח, אומרת ח"כ קירשנבאום.
קירשנבאום הדגישה כי האוצר ניסה בשנים האחרונות לשמור על גובה תקבולים גבוה של חברות הביטוח על חשבון הרוכבים. "לרכב הדו גלגלי יתרונות רבים, כמו הורדת הצפיפות בכבישים והקלה על בעיית החנייה בערים. כלי רכב זה גם משרת צעירים שאין ביכולתם להחזיק רכב. בשנים האחרונות נהפך האוצר לקובע המדיניות של ישראל בתחום הדו-גלגלי , בהיעדר מדיניות של הממשלה בנושא, מצב זה אינו תקין, הצעת החוק שלי מחזירה את קביעת המדיניות לידי הממשלה והכנסת, ומכניסה צדק לתוך המערכת במקום חישובים כלכליים שאינם משקפים את האנשים העומדים מאחוריהם" אומרת ח"כ פאינה קירשנבאם מישראל ביתנו.

צבי זרחיה (דה מרקר)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן