יונ 122010
 

החוק אוסר על חברות הסלולר לכבול לקוחות לשלוש שנים, אך הן מצפצפות. כעת מתכוננים במשרדי האוצר והתקשורת לאכוף את החוק ולהפעיל סנקציות נגד החברות.
משרדי האוצר והתקשורת מגבשים פרק חדש בחוק ההסדרים החדש לשנים 2011 ו-2012 שמיועד להגברת התחרות בשוק הסלולר, בין היתר, מוצא בחוק שתקופת התחייבות הלקוחות תקוצר באופן משמעותי ולא תעלה על 18 חודשים.
גם כיום אסור לחברות הסלולר לכבול את הלקוחות ליותר מ-18 חודשים, אולם החברות הוותיקות מצאו דרכים חדשות לעקוף את המגבלה. זאת, בין היתר, על ידי פריסת סבסוד המכשיר על פני 24- 36 חודשים. הממשלה אמורה לדון בהצעה ולאשרה במהלך חודש יולי. בהמשך אמורה גם ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ אופיר אוקוניס לדון בכך כצפוי, אבל צפויה גם התנגדות עזה מצד חברות הסלולר הוותיקות.
בערוץ 2 נחשף אתמול כי בחוק ההסדרים החדש ייאמר בפרוש שאסור לחברות הסלולר לכבול לקוחות. כרגע לא ברור מהן הסנקציות שיופעלו נגד החברות, וכיצד מתכוונים משרדי האוצר והתקשורת לאכוף את ההוראה החדשה.
עוד מוצע כי משרד התקשורת יפרסם דו"ח תקופתי של השוואת תעריפים, וכן יפרסם נגד מי מהחברות הוגש מספר התלונות הגדול ביותר מצד הלקוחות. זאת בדומה לדו"חות הביקורת והשוועת תעריפים שמפרסם המפקח על הבנקים על פעילותם של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. כמו כן מוצא בחוק הסדר התנתקות לקוחות מחברות הסלולר, תוך קביעת קריטריונים אחדים ושקופים והגבלת סכום "קנסות היציאה" ללא יותר מ-2.000 שקלים.במקביל וכדי להגביר את התחרות ולהוזיל תעריפים, מתכוננים שרי התקשורת והאוצר הכנסת מפעיל סוללרי רביעי שיוכל להשתמש בתשתיות הקיימות של חברות הסלולר במשך שבע שנים.

זאב קליין (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן