יונ 102010
 

מחקר חדש בבריטניה עשוי להקל את הבדיקות לזהוי אוטיזם בקרב ילדים. כיום מבוססת הדיאגנוזה של התסמונת על שורה של מבחני תקשורת, אינטרקציה חברתית וכישורי דמיון, שמאפשרת זהוי אוטיזם בקרב ילדים בגילי שנה עד שנתיים, "טביעת אצבע" כימית שגילו חוקרים מאוניברסיטת אימפריאל קולג' שבלונדון, עשויה לשמש ליצירת בדיקת שתן פשוטה לזהוי אוטיזם בשלב מוקדם בהרבה, ובכך לקדם את הטיפול בתסמונת. עם זאת, לדברי החוקרים פיתוח בדיקת השתן עשוי להמשך שנים.
הטיפול באוטיזם משתפר ככל שהתסמונת מזוהה בגילאים צעירים יותר , אולם כיום נדיר לזהות את קיומה לפני גיל שנה וחצי או שנתיים.לדברי ג'רמי ניקולסון, שעמד בראש צוות המחקר " אם ניתן לזהות ילדים שנמצאים בסיכון בשלב מוקדם בהרבה באמצעות בדיקה כימית, במקום באמצעות בחינת התנהגות (האוטיסטית) בהתגלמותה המלאה, נוכל להביאם לטיפול בשלב הרבה יותר מוקדם.
צוות המחקר של ניקולסון בדק 38 ילדים עם אוטיזם ואת אחיהם ואחיותיהם שאינם סובלים מהתסמונת, בנוסף ל 34 ילדים ללא התסמונת שאינם קרובי משפחתם, בדיקות ספקטרוסקופיה של שתן הנבדקים העלו כי לילדים הסובלים מאוטיזם ישנו הרכב כימי ייחודי.
פרופ' אסתר דרומי , חוקרת התפתחות תקינה ולקויות על הרצף האוטיסטי מאוניברסיטת תל- אביב, מסבירה כי "מתקיים כיום מחקר מאד אינטנסיבי בתחום הרפואי, שמנסה לבחון היבטים רפואיים שונים המופיעים בשכיחות גבוהה בקרב אוכלוסיות עם לקות על הרצף האוטיסטי". לדברי פרופ', דרומי חשוב לבדוק את ההשערות לגבי ממצאים נוירוביאולוגים וממצאים ביולוגיים, תוך כדי השוואה לאחים ולבני משפחה נוספים.

אסף שטול-טראורינג ("הארץ")

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן