אפר 062010
 

אחרי כמעט שנה של הבטחות, תחל הממשלה לסבסד חלקית את התרופות ל-80 אלף ניצולי שואה מה"מעגל הראשון", בעלות של כ-50 מיליון שקלים.

הסוף לחרפה? לאחר משוכות רבות של ביורוקרטיה והחלטות פוליטיות, יכולים ניצולי השואה הנזקקים לתרופות לראות סוף כל סוף את האור בקצה המנהרה. בהמשך למעקב ynet, צפויה הממשלה להתחיל לממש בתוך שבועות אחדים את החלטתה להעניק לכ-80 אלף ניצולי שואה תרופות ללא תשלום – כשבשלב הראשון ועד לסיכום פרטיה המלאים של התוכנית, הם יזכו לכ-90 אחוזים הנחה בבתי המרקחת.

עד לסבסוד מלא של התרופות, ישלמו הזכאים מעל גיל 75, המהווים יותר מ-80 אחוזים מכלל ניצולי השואה, לכל היותר 100 שקל עבור התרופות שאותן הם צורכים דרך קבע. אלו שגילם צעיר יותר יתבקשו לשלם סכום מרבי של 125 שקלים. עלות ההסדר, שאותו אישר שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, עומדת על כ-50 מיליון שקלים בשנה, שיועברו מתקציב סל השירותים לניצולי השואה שנמצא באחריות המשרד.

בימים שטרם חג הפסח, השיגו משרדי הרווחה, האוצר והבריאות סיכום והוחלט להוציא את התוכנית אל הפועל. במקביל, יימשכו הדיונים עם נציגי ועידת התביעות ועם החברה להשבת רכוש בניסיון להשלים מהר ככל הניתן את מימוש ההחלטה להעניק לניצולי השואה סבסוד מלא לתרופות. אם הכל יתקדם כשורה, יחל ביצוע התוכנית כבר בתוך שלושה עד חמישה שבועות, לאחר השלמת תהליך הצלבת הנתונים והעברת מאגר השמות לכלל קופות החולים.

התוכנית מהווה פתרון לקשישים שעד כה נאלצו לשלם עבור תרופותיהם לפעמים אף יותר מ-1,000 שקלים בחודש. את ההנחות יקבלו הניצולים כבר בהגיעם לבתי המרקחת של קופות החולים, והן יינתנו בשיעור של עד 90 אחוזים על פי פרמטרים של גיל והיקף צריכה. השר הרצוג הביע תקווה כי היוזמה תקל על התמודדותם של ניצולים עם ההוצאות הרבות שגררו המחלות השונות. "לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, זהו מימוש חובתה של המדינה ואות לסולידאריות בסיסית".

לדבריו הצטרף גם מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ', העומד גם בראש ועדת סל השירותים. "עבדנו על המהלך הזה יותר משנה, ועיקריו מתן סיוע נוסף לניצולי השואה ללא צורך לבחור בין צרכים אחרים לתרופות חיוניות. אנו עושים מאמצים רבים להמשיך ולהגיע להסכמות נוספות במטרה להרחיב את מתן הסיוע".

לכתבה המלאה מאת יעל ברנובסקי כפי שפורסמה ב-YNET

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן